Monday

Travel Log ais ais kacang #2

is the house is really our home when our loved one is gone?

pada saya, tak. dekat sini, bukanlah loved ones saya dah tak ada, tapi, belum wujud lagi. entah bila mereka mereka ini nak jadi loved ones saya, saya tak pasti. mungkin mustahil. saya agak.

di sini, kami tinggal di rumah sewa, luar universiti. sebab kolej universiti a.k.a mercer, memang sumpah mahal gilavavs. anak orang kaya yang dah tak tahu nak buat apa dengan duit mereka boleh lah nak duduk dekat sana. saya pula, dipisah pisahkan dari kawan kawan lalu dimasukkan ke rumah yang agak terpisah daripada warga Malaysia lain.

dan saya pun, dari hari pertama, perasaan nak keluar membuak buak. haha. bukan lah housemates teruk ke apa. mereka okay. saya, mungkin premenstrual syndrome yang memanjang entah bila nak habis.

saya pergi mencari ketenangan di tempat lain. ewah. weekend haritu saya pergi laser tag, bowling, arcade dan pool di Bray, kawasan yang sikit kampung, tepi laut. tapi tak sempat pulak nak ambik gambar banyak.

hari ini. post ini pun, saya tulis ketika saya pergi menumpang kasih kat rumah kawan saya yang lain, selepas makan kat Zaika.

petang ni, saya ada meeting Art Society. tak ada lah rasa excited sangat nak pergi.

tapi rasanya lebih baik keluar dikelilingi yang tak dikenali
daripada dikelilingi kawan yang entah bila bila boleh pergi

mungkin lama juga saya kena macam gini. haha. tak apa lah. kan ini yang semua orang nak. saya ambik medik. jadi doktor. biar lah. semua orang gembira walaupun saya tak. mungkin saya memang dilahirkan untuk tak gembira. kahkah.

tahniah
awak awak awak,
gagal dalam ujian yang saya buat.













"fake friends. fake friends everywhere..."

2 comments:

saye kerink said...

RUNNNNNNNNNNNN!!
I dunno how you managed to live with it. I mean, living the life yang people want u to be & not who u want to be.. Moga ada reasons yang menganggumkan! hehe. Anyway run, survive there okayyyy! You can do it!!! Nanti dah jadi doktor, InsyaAllah, waktu tu mungkin doktor dah banyak dekat Malaysia, so takde la ON CALL thingy, so that on yr spare time, boleh la kau berjimba riaaa dengan arts kau. wohooo!

Oh one more thing, nak tanya, how do u detect someone that's faking? fake friends...

And yeahhh, while u were there, living the unhappy life, haha.. Buat la something that will make you happy! I mean, something that you LOVE.. Macam, randomly jalan-jalan on the weekends and shoot shoot shoot with you dearly analogue.. Knowing new people.. Smile to random people.. I mean, people yang nampak TAK SCARYYY la. hahaha. Because you know, when u smile at strangers... mcm old nenek nenek ke, and they smile back at you, WOAAAHHH rasa bestttnyaaa! (aku pernah rasa, rasa dia mcm nak senyum sampai ke telinga.. and i did it! haha)

Okay dah, i'm looking forward for yr latest post ;] Take care there! Assalamualaikum ;]

.::TAIKO ::. said...

lone ranger sorg ni...huhuh