Monday

malaysia dan singapura dalam satu gambar. ia miscible.

aku ialah seorang warganegara Malaysia yang berbangga menjadi warganegara. proud Malaysian. aku bersyukur kerana di tengah nombor ic aku masih nombor dua digit yang tipikal. nombor 12. aku anak sabah. mengaku itu. aku bangga.

sebenarnya aku cuma nak cerita tentang gambar yang ini. entah macam mana boleh termelalut sehingga sampai ke cerita berapa belas tahun lalu ketika aku masih boleh digelar bayi. ketika aku masih bergelar anak bongsu. ahaa. banyak rupanya kenangan yang boleh aku singkap balik melalui gambar ini :')


"Singapore belong to Malaya"
31januari2011

ya aku tahu sepatutnya belongs kan? tak apa tak apa bagi chance kat budak yang tulis ini. at least dia ada semangat nasionalisme juga kan. aku syak mesti budak ini baru belajar pasal peristiwa hari Malaysia dan mesyuarat di hotel dan blah blah.. bagus, adik. aku tahu perasaan kau.

sudah cerita pasal orang sana. aku tak kutuk. sebab aku juga ex-Singaporean. dan sekarang aku berjiran.

No comments: