Sunday

ukhuwah muslim intec

halo. as usual, i'm using alRafi bistro's free wifi. hoho. thanx alrafi. i love you. pffft~ haha. ok ok. i'm going to write this post in english. as i already told you, i'm not good in english. so, just tell me if i do mistake wtv wtv. ok? hihi.
i'd just coming back from Bukit Cahaya Shah Alam (formerly known as Bukit Cerakah). i'd a very wonderful time with another 28 participants. on the first day, i really downhearted (betul ke?) because i saw everyone wore BIG tudung ( i mean, labuh huhu ) and i thought that i'm the only one who's very CRAZY and ________ (apa nak cakap tu? tak layak? haha)
ok fine. susahnya aku nak cakap english. aku cakap campur campur ajelah ya ? ;) oklah. senang cerita, aku rasa aku tak layak langsung nak join camping tu. masa pergi, aku boleh pulak selimpang tudung macam makcik nak pergi pasar dengan seluar slack aku yang ala ala jeans warna hijau. baju pendek n blah blah blah. senang cerita memang macam nak mintak kena halau dari bas ajelah. aku duduk kat seat paling belakang dalam bas,. senyap aje layan mp3 sebab aku tengok semua macam budak baik. takut aku nak tegur :(
sampai sana petang. banyaklah aktiviti. honestly, aku cuma mandi sekali aje masa kat sana. haha. memang agak busuk lah kot. ok. ada satu peristiwa memalukan berlaku kat sana dan secara tak langsungnya, melalui peristiwa tu lah semua orang (not all, but most lah) kenal aku. ok. aku tolong ambil beg khemah dekat tempat duduk paling atak kat colleseum. lepas tu aku bajet terror lah nak langkah langkah tempat duduk colleseum untuk ke bawah. bajet jah, padahal ada je tangga. entah macam mana kaki aku boleh terlipat lalu aku terduduk di tas kaki tersebut. dan member aku yang menjerit, padahal aku senyap je. dengan jeritannya, semua orang pun memandang ke arah aku. malu siot! bila dah kena pandang tu, entah kenapa mulut aku gatal pulak pergi berbunyi macam ini " EH, AKU JATUH BOLEH TAK?" macam bodoh kan,. dah sendiri jatuh lepas tu pergi tanya orang, aku jatuh boleh tak? sengalnya -____-"
kaki aku terseliuh (itu kot terms nya?) lepas tu masa nak introduce diri aku terpaksa lah berlunjur. lepas tu, masa kenalkan diri kan, member bilik aku bising bising suruh orang panggil aku dengan nama PUDU. dan nama tu lekat sampai hari ini. hoho. tak pasal pasal aku kena pakai registered name mamat itu di sini -___-" what the fish ! huhu. lepas tu kitorang pasang khemah. lepas tu aktiviti night walk dan hati ke hati dengan seseorang sambil menutup mata. kira macam kau bercakap dengan orang tu, tapi kau tak tahu lah sapa orang tu. ok lah. aku merepek apa entah dengan dia, pasal proton V6 n blah..blah..blah. haha. malam tu hujan so kitorang terpaksa duduk dalam rumah bentuk A. ada tilam je. kitorang duduk 9 orang atas 4 tilam. memang sempit lah. esok paginya pukul 4 bangun. sejuuuul. tapi mandi jelah jugak.
4.30 qiam. buat solat tahajud, solat hajat etc etc. lepas subuh, alma'thurat. aktiviti ni kitorang buat kat colleseum terbuka. atas ada langit. tepi tepi ada hutan. bawah tikar ada pasir. memang terbaik lah. tapi aku ada tersengguk sengguk lah sebab ngantuk. haha. tapi sumpah terbaik! memang rasa macam insaf gilalah. lepas tu aktiviti makan.. ceramah. game X dan Y. lepas tu explorace. oleh kerana aku injured (injured lah sangat) so aku tak join. aku ikut fasi fasi, jadi tukang bawa first aid kit sebab akulah orang yang paling perlukan first aid kit tu. haha. aku rembat sikit ubat, sapu kat kaki aku yang sakit tersebut. haha. dan setiap checkpoint aku jumpa budak group aku. diorang panggil aku "PUDU! PUDU!" bukan itu sahaja. malah cheer group mereka juga berbunyi begini : "P..U..D..U..PUDU" haha. memang terbaik sangat lah -___-
petang sikit ada aktiviti macam publis speaking. group aku dapat tajuk WHAT DOES IT TAKE TO BE AN EFFECTIVE MOSLEM? aku memang harok gilalah time present. macam kentut kau tahu tak? haha. tapi lecturer tu tetap puji kitorang semua. huhu. lepas tu, pukul 6 berkumpul kat roundabout. isi borang. aku memang merepek gila kat borang tu tapi lantak aku lah, borang aku kan? haha. eh eh aku ni macam tak insaf lagi jer? ok lepas tu pegi dekat bas. ambil ambil gambar.. aku duduk belakang. kali ni berseorangan :) tak kisah lah sebab aku nak melayan ais krim yang orang belanja. haha. terbaik kan? :P
overall, memang best lah kem ni. sedikit sebanyak ada jugaklah menginsafkan aku. dan peristiwa kaki terseliuh tu memang banyak bagi hikmah kat aku. banyak benda aku dapat sepanjang kaki aku terseliuh :) hihi. ok lah. tak tahu nak tulis apa. oh ya. aku tak dapat transfer gambar semua peserta sebab aku bawa kabel kamera, tapi tak bawa kamera -____-" next time lah ya. bye bye :) SALAM
PS : kepada muslimah muslimah yang join UMI, kau orang memang terbaik lah. kat akak-akak fasi, sorry sebab kite menyusahkan akak. huhu. kepada muslimin muslimin yang join UMI, aku tak kenal korang langsung, kecuali Baihaqi (sebab dia classmate aku) dan Hakim (groupmate) tapi aku tengok korang memang cam alim gila walaupun mengkhianat time main game XY. hahah. kepada semua, JANGAN LUPAKAN PUDU :p thanx sebab layan kepala pudu yang gila dan perangai camsi ni. hahaha. luv u all.
credits to :
fasilitator2 diana aiman masyitah syaza liyana liyana2 syida fuzah huda anis kn farah shafira hayati
dan semua lah :)
Photobucketthanx.do come again.

No comments: